خورشت قلیه مرغ ، غذای لذیذ جنوبی

دوشنبه 15 آذر 1400
11:23
مجله دلتا

قلیه مرغ از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است که شما می‌توانید این نوع غذا را به روش‌های مختلفی در منزل بپزید. در پخت این غذا از سبزی‌های مختلف و خوش‌طعم استفاده می‌شود.
خورشت قلیه مرغ

خورشت قلیه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است که اصالت آن برای جنوب کشور است. در قدیم آن را در تنور می‌پختند. این غذای جذاب که انواع مختلفی دارد به دلیل طعم و مزه خاص آن در بیشتر نقاط ایران تهیه‌ می‌شود. این قلیه طعم ترش و تند خاصی دارد که عطر بی‌نظیر سبزی آن شما را به شدت تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد. این غذا در کنار پلو سرو‌ می‌شود و بهتر است در تهیه آن از سینه مرغ استفاده کنید. این غذا غلیظ است و در انتها باید آب اضافی آن بجوشد. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • گشنیز ۷۵۰ گرم
  • شنبلیله ۲۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • آب مرغ ۱ و ۱/۳ لیوان
  • تمر هندی ۱۵۰ گرم
  • فیله مرغ مزه‌دار شده ۵۰۰ گرم
  • روغن ۱ پیمانه
  • نمک، فلفل و دارچین به میزان لازم

قلیه مرغ جنوبی

طرز تهیه خورشت قلیه مرغ

مرحله اول

سبزی قلیه یا همان گشنیز و شنبلیله را ساطوری و ریز کنید، سپس در یک قابلمه متوسط آن‌ها را با مقداری روغن سرخ کنید. (تقریبا نصف میزانی که سبزی‌های قورمه سبزی را سرخ‌ می‌کنید.)

مرحله دوم

در یک تابه کوچک جداگانه، پیاز را ریز خرد کنید و با روغن تفت دهید تا به رنگ عسلی درآید. ۵ حبه سیر را نیز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. این مخلوط را به سبزی‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

تمر هندی را با مقداری آب جوش حل و صاف کنید. تمر صاف شده را به همراه آب مرغ و مقداری و نمک و فلفل و دارچین به مخلوط سبزی‌ها اضافه کنید. به میزان نیم لیتر آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانی که مواد پخت و ‌خورشت جا افتاد، حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

فیله‌های مرغ را از قبل با کمی نمک، فلفل، زعفران، پیاز و آبلیمو استراحت دهید و مزه‌دار کنید. اگر دوست داشتید‌ می‌توانید فیله‌ها را مکعبی خرد کنید. حال فیله‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. آب فیله‌ها که کشیده شد، آن‌ها را به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مواد قلیه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

بعد از این مدت ‌خورشت را در ظرف مورد علاقه‌تان بکشید و همراه با برنج سرو کنید.

خورشت قلیه

پیشنهاد مطالعه: سوپ برش روسی با لبو، مخصوص روزهای سرد را بخوانید.


[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]