فگاتو ؛ خوراک جگر ایتالیایی

يکشنبه 14 مهر 1398
12:13
مجله دلتا

فگاتو نوعي خوراك ايتاليايي است كه با جگر درست مي‌شود و اصالت آن متعلق به شهر ونيز است.
خوراك

ايراني‌ها معمولاً جگر را به‌صورت كبابي يا جغوربغور درست مي‌كنند. اما خوراك‌هاي خوش‌مزۀ ديگري هم مي‌توان با جگر درست كرد. يكي از اين خوراك‌هاي خوش‌مزه، فگاتو است. اين غذا ايتاليايي و بسيار دل‌چسب است و طعم دلپذيري دارد.

مواد لازم:

  • جگر گوسفندي: يك عدد
  • پياز: 4 عدد
  • كره: ۵۰ گرم
  • روغن‌زيتون: ۳ قاشق غذاخوري
  • نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • سركه بالزاميك: ۲ قاشق غذاخوري
  • جعفري ساطوري: ۲ قاشق غذاخوري

طرز تهيه:

خوراك

جگر را خوب بشوييد و با نوك يك چاقوي تيز، پوستۀ نازك روي بافت آن را جدا كنيد. سپس آن را به‌صورت تكه‌هاي نواري و هم‌اندازه خرد كنيد. بهتر است ضخامت نوارهاي جگر زياد نباشد.

راز خوش‌مزگي فگاتو به‌خاطر پياز فراوان است. پيازها را خلالي و نازك خرد كنيد.

در تابه‌اي سه قاشق غذاخوري روغن‌زيتون بريزيد. وقتي روغن‌زيتون داغ شد، كره را به آن اضافه كنيد. كره كه آب شد، پيازهاي خلالي را به آن بيفزاييد. پيازها را به‌آرامي تفت دهيد تا نرم و سبك شوند.

وقتي پياز كاراملي شد، آن‌ را از تابه بيرون بياوريد و برش‌هاي نواري جگر را در تابه بريزيد. مقداري نمك، فلفل و زردچوبه افزوده و با جگر تفت دهيد. تكه‌هاي جگر بايد روي حرارت زياد تفت داده شوند تا آب نيندازد. هر دو طرف تكه‌هاي جگر را خوب تفت دهيد و سپس از تابه بيرون بياوريد.

قارچ‌ها را ورقه‌اي خرد كرده و در تابه بريزيد. آن‌ها را تفت دهيد و وقتي نرم شدند، پياز و جگرهاي سرخ شده را به آن‌ها اضافه كنيد.

سپس سركه بالزاميك، جعفري‌ ساطوري شده و در صورت تمايل نصف يك عدد ليموترش را روي مواد ريخته و خوب هم بزنيد.

براي درست كردن اين خوراك ايتاليايي، از جگر گوساله هم مي‌توانيد استفاده كنيد. ايتاليايي‌ها اين خوراك جگر را با پورۀ سيب‌زميني يا پاستا سرو مي‌كنند.

بنا به سليقه مي‌توانيد اين خوراك را با نان و انواع سبزيجات ميل كنيد و از طعم لذيذ آن لذت ببريد.


برچسب ها: مجله دلتا ,
[ بازدید : 283 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]