دکوراسیون رنگارنگ با گیاهان آپارتمانی

چهارشنبه 17 مهر 1398
14:55
مجله دلتا

برای داشتن یک دکوراسیون رنگارنگ و روح‌بخش، از گیاهان در دکوراسیون منزل استفاده کنید. گیاهان فضا را دگرگون می‌کنند و باعث برجسته نشان دادن فضا می‌شوند.
دکوراسیون

در دکوراسیون هر اتاق می‌توان از گیاهان آپارتمانی استفاده کرد. مثلاً می‌توانید قفسه‌های خود را با گیاهان تازه تزیین کنید و لوازم مورد علاقۀ خود را در آنها بگذارید. گیاهان فضای خانه را لطیف و زیبا می‌کنند و علاوه بر آن هوا را تمیز کرده و برای سلامتی هم مفید هستند. راه‌های بسیاری برای استفاده از گل و گیاه در ساختمان است که همۀ آن‌ها نیازمند به کار بردن گلدان و ظرف‌های زینتی نیست.

آشپزخانه

دکوراسیون

آشپزخانه از مکان‌هایی است که می‌توان فضای آن را با گل و گیاه تزیین کرد. دیوار کوتاه زیر پنجره مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان‌های گل است. برای این کار می‌توان روی دیوار چند میله نصب و گلدان‌های کوچک رنگی را از آن‌ها آویزان کرد. این ایده به‌راحتی قابل اجرا است و فضا را باطراوت و تازه می‌کند.

در دکوراسیون بهترین ایده برای استفاده از گیاهان در آشپزخانه، نصب یک باغچۀ کوچک عمودی روی دیوار است. می‌توانید سبزی‌های خوردنی در آن بکارید و یک باغچۀ خانگی داشته باشید. به این نکته دقت کنید که گلدان را در مکانی قرار دهید که نور به اندازۀ کافی داشته باشد. این باغچۀ کوچک به فضای کمی نیاز دارد و بسیار زیبا و مفید است. با اجرای این ایده می‌توانید سبزی‌های مورد علاقۀ خود را بکارید و هر وقت به آن‌ها نیاز داشتید، بچینید و مصرف کنید.

اگر آشپزخانۀ شما جزیره دارد، می‌توانید در آن در گل و گیاه بگذارید. کاشت گیاهان زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید یک تراریوم زیبا طراحی کرده و از زیبایی آن در آشپزخانه لذت ببرید.

حمام

دکوراسیون

حمام می‌تواند زیباتر از آنچه که هست به نظر بیاید. می‌توانید دیوار حمام را با انتخاب چوب یا سنگ طبیعی زیباتر کنید. علاوه بر آن برای روح بخشیدن به این فضا در آن گل و گیاه بگذارید. از گلدان های گرد دیواری استفاده و آن‌ها را در ارتفاعات متفاوت بر روی دیوار نصب کنید. همچنین می‌توانید گلدان‌ها را در دل دیوار تعبیه کنید. سرخس انتخاب خوبی برای دکوراسیون فضای حمام است.

اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون

اگر امکانش را داشته باشید، می‌توانید در ورودی خانه یک فضای مستطیل شکل پر از خاک درست کنید. سپس در این باغچۀ کوچک درختی متناسب با فضا بکارید. برای تزیین خاک اطراف درخت می‌توانید چند تکه سنگ در آن بگذارید.

اگر می‌خواهید به فضای خود حسی دوست داشتنی ببخشید، می‌توانید گلدان‌های گل را با چیدمانی زیبا از سقف آویزان کنید. آویزان کردن گل از سقف، ایدۀ جالبی است که طراوت و رنگ فضای شما را بیشتر می‌کند. این ایده باید به گونه‌ای اجرا شود که بتوان آب مورد نیاز ریشه‌ها را فراهم کرد. در غیر این صورت گل‌ها خشک می‌شوند.

نصب گلدان‌های کلاسیک آویز روشی مناسب برای دکوراتیو کردن خانه است. از این روش می‌توانید برای تفکیک فضا هم استفاده کنید. زیرا شاخ و برگ بلند این گل‌ها می‌تواند مانند یک دیوار حائل باشد.

قرار دادن یک گلدان گل زیبا در اتاق نشیمن یا سایر مکان‌ها می‌تواند یک نقطه کانونی ایجاد کند. البته این گل باید به اندازۀ کافی بزرگ باشد تا به چشم بیاید. برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه بهتر است گلدان گل را در گوشۀ اتاق بگذارید تا فضا بزرگتر به نظر بیاید. دقت کنید که به گلدان نور کافی می‌رسد و در صورت امکان نزدیک پنجره باشد.

در صورت امکان می‌توانید میزهایی طراحی کنید که در وسط یا قسمتی از آن‌ها، بتوان گل‌های زینتی کاشت یا گلدان کوچک گذاشت.

بالکن

دکوراسیون

بالکن خانۀ خود را با گل و گیاه تزیین کنید. برای خصوصی‌سازی این فضا، دیواری ساخته شده از گل و گیاه ایجاد کنید. با این ایده می‌توانید سبزیجات و میوه بکارید و یک باغچۀ خانگی داشته باشید. طراحی بالکن در زیبایی نمای خانه تأثیر بسزایی دارد.

مطالب بیشتر را در صفحه معماری و دکوراسیون مجله دلتا بخوانید.


[ بازدید : 170 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]