دستور پخت خوراک لوبیا چشم بلبلی

شنبه 2 اسفند 1399
15:21
مجله دلتا

از مهم‌ترین خواص لوبیا چشم بلبلی می‌توان به پایین آوردن سطح کلسترول خون به شکل قابل توجهی اشاره کرد، استفاده از لوبیا چشم بلبلی در رژیم به شما کمک می‌کند سلول‌های بدن شما سالم بماند و باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

خوراک لوبیا چشم بلبلی

خوراک لوبیا چشم بلبلی یکی از خوراک‌های خوشمزه، کامل و مقوی است که می‌تواند رقیب خوبی برای خوراک لوبیا چیتی باشد. شما در تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی آزاد هستید می‌توانید آن را با سیب زمینی، مرغ و گوشت چرخ کرده تهیه کنید و به عنوان وعده اصلی همراه با نان سرو کنید. امروز در مجله دلتا طرز تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی

  • لوبیا چشم بلبلی ۱.۵ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب‌زمینی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی با سیب‌زمینی

مرحله اول : آماده سازی لوبیا چشم بلبلی

ابتدا لوبیا چشم بلبلی را باید از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کرده تا نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز و رب

داخل قابلمه مورد نظر پیاز را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه خوب تفت دهید تا سبک شود سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا رب خوش‌رنگ شود.

مرحله سوم : پخت لوبیا چشم بلبلی

در ادامه لوبیا را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس آب روی لوبیا ریخته و اجازه دهید جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا لوبیاها پخته شوند.

مرحله چهارم : افزودن سیب‌زمینی

در اواسط پخت سیب‌زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. آن را داخل روغن کمی تفت داده سپس به لوبیا چشم بلبلی اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک جا بیفتد و آب آن کم شود.

مرحله آخر

در انتهای کار نمک خوراک را اندازه کنید. داخل ظرف سرو کشیده و روی آن را با نعناع خشک و کمی پیاز داغ تزیین کنید و به همراه نان تازه میل کنید.


با مجله آشپزی دلتا همراه باشید



[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]