دستور پخت حرفه‌ای کباب تابه‌ای دو رنگ

شنبه 2 اسفند 1399
15:32
مجله دلتا

اگر هوس کباب کرده‌اید و زمان تهیه کردن آن را از بیرون ندارید، با داشتن مواد لازم می‌توانید همین الان کباب تابه‌ای را از روی این مطلب درست کنید.

کباب تابه ای دو رنگ

کباب یکی از غذاهای پرطرفدار در بین مردم ایران است که از دیرباز تا امروز بسیار محبوب بوده است. کباب‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که در طعم‌ها و مدل‌های مختلف طبخ می‌گردد. در این مطلب از مجله دلتا ما طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

مواد لازم کباب تابه‌ای دو رنگ

  • گوشت چرخ کرده نیم کیلو
  • مرغ چرخ کرده نیم کیلو
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • سماق یک قاشق چایخوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کباب دو رنگ تابه‌ای

برای تهیه این کباب جذاب ابتدا در دو ظرف جداگانه گوشت چرخ کرده و مرغ چرخ کرده را بریزید. سپس دو عدد پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید و نصف آن را به گوشت چرخ کرده و نصف دیگر آن را درون مرغ چرخ کرده بریزید. در گوشت چرخ کرده مقدار بیشتری پیاز بریزید.

گوشت‌ها را ورز دهید تا پیازها به خوردشان برود سپس به گوشت کمی سماق و فلفل و نمک اضافه کنید و مقدار کمی به اندازه یک قاشق از مرغ چرخ کرده درون گوشت بریزید و ورز دهید. سپس به مرغ چرخ کرده نیز نمک، فلفل و زعفران بزنید. ورز دهید تا کباب کاملا رنگ زعفران بگیرد.

یک تابه نچسب بردارید و روی آن را روغن بریزید به طوری که دیواره‌هایش نیز روغنی شود. قرار دادن قسمت‌های مایه کباب مرغ و مایه کباب گوشت چرخ کرده سلیقه‌ای است و مانند کباب بختیاری می‌توانید مایه کباب را به هم متصل کنید. روی تمام مواد را با قاشق صاف کنید و بگذارید روی شعله گاز تا بپزد. می‌توانید از تابه دو طرفه استفاده کنید تا کاملا پخته شود.

بعد از این مرحله کباب‌ها را به صورت افقی برش بزنید و روی آن‌ها گوجه بریزید و بگذارید تا کمی بپزد. کباب شما حاضر است می‌توانید آن را با گوجه و جعفری سرو کنید.

با مجله آشپزی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]