داوود پاشا ؛ خورشت سنتی ترکیه

چهارشنبه 3 مهر 1398
11:51
مجله دلتا

خورشت داوود پاشا يكي از غذاهاي سنتي كشور تركيه است كه از گوشت چرخ‌كرده، پياز، نعناع و رب انار درست مي‌شود و طعمي ملس يا ترش دارد.

خورشت

داوود پاشا يكي از معروف‌ترين خورشت‌هاي كشور تركيه است كه در ايران هم طرفداران بسياري دارد. شايد دليل اينكه اين خورشت در ايران با استقبال روبرو شده است، اين باشد كه طعم آن شباهت زيادي به خورشت فسنجان دارد. خورشت داوود پاشا علاوه بر شباهت ظاهري، در مواد هم شباهت زيادي به خورشت فسنجان با گوشت قلقلي دارد.

مواد لازم:

  • گوشت چرخ‌كرده: ۶۰۰ گرم
  • پياز: 2 عدد
  • رب انار: ۲ قاشق غذاخوري
  • پودر نعناع خشك: يك قاشق سوپ‌خوري
  • نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم

طرز تهيه:

خورشت

ابتدا بايد گوشت‌هاي قلقلي را درست كنيد. براي اين كار يكي از پيازها را رندۀ ريز كنيد و با گوشت چرخ‌كرده و مقداري نمك و فلفل خوب ورز دهيد تا منسجم و يكدست شود.

سپس از آن به اندازۀ گردو برداشته و گوشت قلقلي درست كنيد. پس از اينكه تمام كوفته‌هاي قلقلي‌ را آماده كرديد، آن‌ها را يك ساعت در يخچال بگذاريد.

پياز ديگر را نگيني خرد كنيد و با مقداري روغن تفت دهيد تا نرم و سبك شود.

سپس مقداري زردچوبه و نعناع خشك به آن افزوده و تفت دادن را ادامه دهيد تا يكدست شوند. وقتي نعناع خشك نرم شد، كوفته‌هاي قلقلي را اضافه كنيد.

كوفته‌ها را با دقت سرخ كنيد. رب انار را در يك يا 2 ليوان آب جوش بريزيد و خوب مخلوط كنيد تا رقيق شود. سپس در قابلمه بريزيد.

مواد را تفت دهيد تا رب انار به خورد كوفته‌ها برود. سپس در قابلمه را بگذاريد تا آب اضافي با حرارت ملايم تبخير شود و خورشت روغن بيندازد.

طعم خورشت را بچشيد و در صورت نياز مقداري نمك و فلفل اضافه كنيد.

پس از اينكه خورشت آماده شد، آن را با برنج سرو كنيد.

توجه داشته باشيد كه خورشت داوود پاشا ملس سرو مي‌شود. اگر رب انار ترش است، با اضافه كردن مقداري شكر، طعم آن را متعادل كنيد.

نكات:

خورشت

خورشت داوود پاشا با گوشت قرمز طبخ مي‌شود. ولي اگر منع مصرف گوشت قرمز داريد، مي‌توانيد آن را با مرغ هم تهيه كنيد. كافي است به‌جاي ۶۰۰ گرم گوشت چرخ‌كرده حدود ۶۰۰ تا 800 گرم گوشت مرغ اضافه كنيد.

گوشت مرغ را به دو صورت مي‌توان در اين خورشت استفاده كنيد.

روش اول استفاده از گوشت تكه‌اي مرغ و روش دوم استفاده از گوشت چرخ‌كردۀ مرغ است. بهتر است براي زيبايي بيشتر خورشت، از گوشت چرخ‌كردۀ مرغ استفاده كنيد.



[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]