چیپس ؛ خانگی آن ضرر ندارد

دوشنبه 8 مهر 1398
12:12
مجله دلتا

چيپس از آن دسته خوراكي‌هايي است كه بيشتر افراد، به‌خصوص كودكان آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت مي‌برند.

چيپس ميان‌وعده‌اي است كه مي‌توان آن را به‌تنهايي يا با خوراكي‌هاي ديگر مانند ماست موسير، انواع سس و … مصرف كرد. نوع كارخانه‌اي چيپس خيلي خوب نيست و بهتر است آن را در منزل تهيه كنيد تا سالم و بهداشتي باشد.

مواد لازم:

  • سيب‌زميني به تعداد دل‌خواه
  • روغن مايع سرخ‌كردني به ميزان لازم
  • نمك، فلفل و چاشني‌هاي دل‌خواه به ميزان لازم

طرز تهيه:

چيپس

سيب‌زميني‌ها را خوب بشوييد و پوست بگيريد. سپس آن‌ها را با يك چاقوي تيز يا هر وسيلۀ مخصوص ديگري، به‌صورت ورقه‌هاي نازك برش بزنيد. بهتر است برش‌ها يك اندازه باشند.

ورقه‌هاي برش خورده را خوب بشوييد و سپس آبكش كنيد تا لايۀ نازك نشاستۀ موجود روي ورقه‌ها شسته شود.

پس از آبكش كردن، با يك پارچۀ تميز يا كاغذ مخصوص، رطوبت ورقه‌هاي سيب‌زميني را بگيريد و آن‌ها را نيم ساعت در داخل فريزر بگذاريد.

پس از گذشت اين زمان، سيب‌زميني‌ها را از فريزر بيرون بياوريد و به مقدار دل‌خواه روي آن‌ها نمك بپاشيد.

اگر سرخ‌كن داريد بهتر است از آن استفاده كنيد تا چيپس يكدستي داشته باشيد. در غير اين صورت در يك تابه مقداري روغن سرخ‌كردني بريزيد. پس از داغ شدن روغن، هر ادويه‌اي كه دوست داريد مانند فلفل، پودر كچاپ، پودر جعفري خشك شده، پودر سير، پودر پوست خشك شدۀ پرتقال و ليمو، اسانس ليمو يا پرتقال و …، به روغن بيفزاييد.

سپس ورقه‌هاي سيب‌زميني را با دقت و حوصله روي حرارت ملايم سرخ كنيد. دقت كنيد روغن داغ شده باشد و ورقه‌ها را با فاصله از هم بگذاريد تا به هم نچسبند.

وقتي ورقه‌هاي سيب‌زميني ترد و طلايي شد، مي توانيد آن را از روغن بيرون بياوريد و روي يك دستمال تميز يا كاغذ مخصوص بگذاريد تا روغن اضافي آن‌ها گرفته شود.

اكنون چيپس سيب‌زميني خانگي با طعم دل‌خواه آماده است و مي‌توانيد پس از سرد شدن، به‌عنوان پيش‌غذا يا عصرانه در كنار خوراكي‌هاي ديگر ميل كنيد.


[ بازدید : 279 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]