دمپختک ماش ، سالم و مقوی

پنجشنبه 31 تير 1400
8:53
مجله دلتا

دمپخت ماش را می‌توانید با گوشت، مرغ و یا ماهیچه سرو کنید و هم، خالی و تنها نوش‌جان کنید. طرز‌تهیه دمپخت ماش که البته خیلی شبیه ماش پلو می‌باشد.
دمپختک ماش

اگر به‌دنبال یک وعده‌اصلی ساده و خوشمزه هستید، طرز‌‌‌تهیه دمپختک ماش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ماش سرشار‌ از، فیبر، پروتئین و مواد مفید دیگر می‌باشد که به دستگاه گوارش، پوکی‌استخوان و به طور‌کلی سلامتی بدن شما خیلی کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به آموزش دمپختک ماش پرداخته شده است.

طرز تهیه دمپخت ماش

مرحله اول:

ماش‌ها را در یک کاسه پر از آب بریزید و آن‌ها را به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت خیس کنید. بعد از چند ساعت آن‌ها را آبکش نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد‌کرده و در کمی روغن تفت دهید تا سبک، نرم و شفاف شود.

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید. ماش آبکشی شده را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید تا هم طعم پیاز و زردچوبه را به خود بگیرد و هم پوست آن هنگام پخت از آن جدا نشود.

حدود یک‌پیمانه آب‌ولرم روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید. تا ماش حدود ۱۵ دقیقه با شعله‌ی ملایم بپزد و نرم شود. تا زمانی‌که آب داخل آن کاملا تبخیر شود.

مرحله دوم:

برنج را چند ساعت خیس کنید. سپس آن‌را به‌همراه ۴ پیمانه آب و مقدار معین نمک به قابلمه اضافه کنید. ابتدا زیر شعله را زیاد کنید تا آب برنج تمام شود. سپس زیر آن را کم کرده و با قرار‌دادن دمکنی به در قابلمه اجازه دهید برنج دم بکشد.

دمپختک ماش خوشمزه‌ شما آماده شد، آن را در دیس مورد نظر سرو کرده و دمی‌ماش را به دلخواه تزیین کنید.دمی ماش

نکات کلیدی طرز‌تهیه دمپخت ماش

  • می‌توانید از گوشت و مرغ برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  • می توانید برای تزیین این غذا از خرما بدون‌هسته استفاده کنید. آن ها را در کمی روغن تفت دهید تا براق و لذیذ شوند. در صورت تمایل می‌توانید آن را به‌همراه نیمرو روی دمپخت ماش سرو کنید.
  • اگر می خواهید دمپخت ماش با گوشت چرخ‌کرده درست کنید، می‌توانید مقداری گوشت را هنگام سرخ کردن پیاز به آن اضافه کنید و گوشت را نیز تفت دهید.
  • استفاده از زیره هنگام دم‌کشیدن برنج می‌تواند طعم خوشمزه دمپخت ماش را دو برابر کند.
  • می‌توانید دمی ماش را با ماهیچه، گوشت تکه ای، مرغ و حتی تن ماهی نیز سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب دمی باقالی خوشمزه با عطر ایام قدیم را مطالعه کنید.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]