خورش ریواس ، معجزه گر و خوشمزه

پنجشنبه 31 تير 1400
11:55
مجله دلتا

ریواس اثر دارویی و درمانی بسیار دارد، که از آن‌ جمله می‌توان به رفع‌ تشنگی و تب، تقویت بینایی، تسکین ناراحتی‌های عصبی و کم‌خوابی، افزایش سطح انرژی بدن، خاصیت ضد سرطانی و ... اشاره کرد.
خورش ریواس

شما می‌توانید بساط آماده‌ کردن یک خورش خوش‌طعم ایرانی را فراهم کنید. ریواس که مصرف آن برای کاهش مشکلات معده و سلامت قلب توصیه‌شده‌ است، از‌نظر برخی از درمانگران طب‌ سنتی، ضد‌افسردگی نیز هست، و مصرفش سطح کلسترول‌ بد خون را هم پایین می‌آورد. در ادامه این مطلب در مجله دلتا طرز‌ تهیه خورش ریواس را مطالعه می‌کنید.

مواد لازم خورش ریواس برای ۳ نفر

  • گوشت چرخ‌کرده نیم کیلو
  • ریواس پوست گرفته نیم کیلو
  • پیاز ساطوری یک عدد
  • نعنا و جعفری ساطوری سه تا چهار پیمانه
  • روغن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش ریواس مجلسی

مرحله اول برای داشتن خورش بی‌نظیر

در ابتدا ۳ قاشق روغن را در قابلمه روی آتش ملایم داغ کنید و پیاز را در آن تفت دهید تا‌کمی رنگ بگیرد.

مرحله دوم

گوشت را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه در قابلمه تفت‌ دهید. سپس ۳ پیمانه آب روی گوشت بریزید و اجازه دهید به‌ جوش بیاید. بعد‌ از جوش‌ آمدن آب، شعله را کم‌ کنید و در قابلمه را برای حدود ۳ ساعت بگذارید تا گوشت بپزد.

مرحله سوم

حالا ۳ قاشق روغن را در تابه روی آتش ملایم داغ کنید و ریواس‌های خرد‌شده را برای ۵ دقیقه تفت‌ دهید. سپس نعنا و جعفری را اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه تفت‌ دهید.

مرحله چهارم

در ۱۵ دقیقه آخر پخت گوشت، ریواس‌ها و سبزی‌های سرخ‌شده را همراه با‌کمی نمک و فلفل به‌ گوشت اضافه کنید و درب قابلمه را باز بگذارید تا بتوانید میزان آب خورش را تنظیم کنید.

مرحله پنجم

برای تهیه این خورش، نیازی به‌اضافه‌ کردن آب‌غوره یا آب‌لیمو ندارید و اگر طرفدار غذاهای ترش نیستید، بهتر است جز کمی نمک و فلفل، ادویه دیگری را به این خورش اضافه نکنید.

ریواس یک گیاه زودپز است و حتما باید در انتها به خورش اضافه شود. ریختن ریواس در ابتدای پخت، بافت آن‌ را له و خورش شما‌را خراب می‌کند.

خورش ریواس شما آماده است، نوش‌ جان!

خورشت ریواس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج را مطالعه کنید.


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]