3 مرحله تا پخت خوشمزه ترین یتیمچه

شنبه 2 مرداد 1400
12:17
مجله دلتا

ماده اصلی این غذا بادمجان است و اگر از طرفداران بادمجان هستید، می‌دانید که با بادمجان خوشمزه‌ترین غذاها مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی و … را می‌توان طبخ کرد.
روش پخت یتیمچه

یتیمچه یک غذای محلی خوشمزه با میزان کالری پایین است. این غذا را به گونه‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد که ما یکی از آن روش‌ها را در این مطلب مجله دلتا در اختیار شما قرار می‌دهیم. روش پخت یتیمچه بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید در زمان کوتاه یک غذای خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه

  • پیاز درشت پنج عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • سیب زمینی پنج عدد
  • گوجه فرنگی پنج عدد
  • رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذا خوری
  • بادمجان پنج عدد
  • کره دو قاشق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای بزرگ یک عدد

روش پخت یتیمچه

مرحله اول

در طرز تهیه یتیمچه، ابتدا باید بادمجان‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را حلقه حلقه کنید مقداری نمک روی آن‌ها بریزید و حدود نیم ساعت آن‌ها را کنار بگذارید تا نمک طعم تلخی آن‌ها را به خوبی بگیرد و سپس آن‌ها را خوب بشویید تا نمک آن‌ها از بین برود و بادمجان‌ها شور نباشند.

مرحله دوم

روغن یا کره را درون یک قابلمه بریزید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. پیازها را نگینی خرد کنید و درون روغن بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی شوند.

گوجه فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید و بعد از سرخ شدن پیازها، گوجه‌ها را به آن اضافه کنید و شعله را کم کنید و اجازه دهید تا گوجه‌ها آب بیندازند.

مرحله سوم

بعد از گذشت حدود ۵ دقیقه بادمجان‌ها را روی گوجه به صورت مرتب بچینید. فلفل دلمه‌ای‌ را نگینی ریز و سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. فلفل‌ها را روی بادمجان‌ها بریزید و بعد از آن سیب زمینی‌ها را به صورت مرتب روی آن‌ها بچینید.

در آخرین مرحله رب گوجه فرنگی را با نصف لیوان آب مخلوط کنید تا رب کاملا در آب شود. به آن نمک، فلفل و زرد چوبه بزنید. سپس آن را روی مواد داخل قابلمه بریزید و مقدار بسیار کمی روغن نیز به آن اضافه کنید.

درب قابلمه را روی آن قرار دهید و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا مواد پخته شوند و یتیمچه شما آماده شود. بعد از آماده شدن آن را به ظرف سرو انتقال دهید و نوش جان کنید.

یتیمچه

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب بورانی بادمجان کبابی، یک پیش غذای مجلسی را مطالعه کنید.


[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]