طرز تهیه شوید پلو با لوبیا ، خوشمزه و لذیذ

دوشنبه 4 مرداد 1400
14:18
مجله دلتا

لوبیا چشم‌بلبلی آن‌قدر خواص دارد که اگر یک‌بار وقت بگذارید و درباره آن بخوانید، بدون شک در هفته حداقل یک‌بار یک غذا با آن درست خواهید کرد.
شوید پلو با لوبیا

همیشه قرار نیست برنج را با گوشت فراوان سرو کنید. اگر گیاهخوار باشید، بازهم می‌توانید انواع پلوهای خوشمزه را میل کنید و از طعمشان لذت ببرید. شوید پلو با لوبیا، به‌تنهایی یا با ماست خوشمزه است. مردم استان فارس یا خوزستان آن را گاهی با ماهی سرخ‌شده و گاهی با گوشت و مرغ پخته‌شده‌ سر سفره می‌گذارند. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید، تا طرز تهیه این غذای مقوی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با لوبیا

  • برنج سه پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی پخته شده دو پیمانه
  • شوید تازه ساطوری دو پیمانه
  • نمک و زعفران به مقدار لازم
  • سیب زمینی یک عدد
  • روغن پنج قاشق غذاخوری

طرز تهیه شوید پلو با لوبیا

مرحله اول

برنج را بپزید اما پنج دقیقه قبل از نرم شدن دانه‌های برنج، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. در همین فاصله یک قابلمه نچسب را برای گرم شدن روی اجاق بگذارید. برای ته‌دیگ این برنج می‌توانید از نان لواش، برنج، سیب‌زمینی یا حتی خمیر هزارلا استفاده کنید. اما فراموش نکنید که روغن کف قابلمه باید به مقدار کافی داغ شود تا ته‌دیگ نچسبد و بتوانید برنج را به شکل سالم در ظرف برگردانید.

اگر ته‌دیگ سیب‌زمینی را انتخاب کرده‌اید، سیب‌زمینی را پوست بگیرید و حلقه کنید. کف قابلمه دو قاشق روغن بریزید و وقتی روغن خوب داغ شد، سیب‌زمینی‌ها را روی آن بچینید. سپس کمی نمک و یک قاشق زعفران آب کرده روی سیب‌زمینی‌ها بریزید.

مرحله دوم

حالا وقت اضافه کردن برنج است. دو کفگیر برنج روی سیب‌زمینی‌ها بریزید، یک‌لایه لوبیا اضافه کنید و یک‌لایه شوید خردشده تازه هم‌روی لوبیا‌ها بریزید.

این کار را تا زمان تمام شدن مواد ادامه دهید و درب قابلمه را همراه با دم‌کنی، روی آن بگذارید. در آخر هم سه الی چهار قاشق زعفران دم‌کرده را همراه با سه چهار قاشق روغن روی برنج‌ بریزید و با قاشق به‌آرامی لایه رویی را زیر رو کنید تا بخشی از برنج‌ها زعفرانی شوند.

شعله را در ابتدا کمی زیاد کنید تا برنج بخار کند و پس از حدود پنج دقیقه شعله را تا آخر کم کنید. شوید پلو با لوبیا بعد از یک تا یک ساعت و نیم آماده خواهد بود. قابلمه را در یک دیس مناسب برگردانید، سپس با یک دستمال نم‌دار کف قابلمه بکشید تا راحت‌تر جدا شود.

چند نکته

  • اگر وقت آبکش کردن برنج آن را به‌اندازه پلو سفید نرم بردارید، به خاطر آبی که در لوبیا و شویدها وجود دارد، برنج شما شفته می‌شود.
  • می‌توانید گوشت چرخ‌کرده زعفرانی را به‌عنوان دورچین این برنج بریزید یا اینکه گوشت را هم مثل شوید و لوبیا، لابه‌لای پلو بدهید.
  • پیاز سرخ‌شده فراوان و کشمش هم دورچین‌های مناسبی برای شوید پلو با لوبیا هستند.
  • اگر به این برنج شوید اضافه نکنید، می‌توانید آن را به شیوه دم‌پختک آماده کنید.
  • مواد اولیه مورد نیاز برای ۶ نفر کافی می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ طرز تهیه واویشکا، غذای خوشمزه گیلانی را مطالعه کنید.


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]