کیک ولنتاین خانگی بدون فر

سه شنبه 19 بهمن 1400
13:05
مجله دلتا

روز ولنتاین یا همان روز عشق یک روز خاص با رسم و رسوم مخصوص به خود است. پختن و تزیین کیک‌های زیبا و متنوع نیز جزئی از رسم‌های این روز است.
کیک ولنتاین خانگی

کیک ولنتاین یکی از کیک‌های بسیار خاص و عاشقانه است که‌ می‌توانید برای روز ولنتاین بدون داشتن فر و همزن برقی به راحتی تهیه کنید. این کیک یک خوراکی مخصوص برای این روز است که شما‌ می‌توانید به فرد مورد نظر خود هدیه دهید. در تزیین کیک‌ها‌ می‌توانید از خود خلاقیت به خرج دهید. این کیک طعم فوق‌العاده‌ای دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا کیک ولنتاین خانگی را یاد بگیریم.

کیک ولنتاین

مواد لازم برای تهیه کیک ولنتاین خانگی

  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • شکر ۸ قاشق غذاخوری پر یا ۸۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • آرد ۱ پیمانه سرخالی یا ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری پر
  • آب ۲ قاشق غذاخوری پر
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم
  • رنگ خوراکی ژله‌ای قرمز چند قطره
  • شکلات کیت‌کت یا هیس ۵ بسته

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی

مرحله اول

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید با قابلمه یک فر دست‌ساز تهیه کنید. یک قابلمه انتخاب کنید و کف قابلمه چند عدد قالب شیرینی یا رینگ یا سه پایه کوتاه قرار دهید تا قالب کیک روی آن قرار بگیرد. در قابلمه را بگذارید تا قابلمه گرم شود. همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شود.

مرحله دوم

تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و مواد را با همزن دستی یا برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه روغن مایع و آب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم و سه بار الک کنید تا مواد سبک شوند. حالا مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است از لیسک استفاده کنید. در انتها کمی رنگ خوراکی قرمز بیفزایید تا خوش‌رنگ شود.

مرحله سوم

در ادامه یک قالب گرد به قطر ۱۰ سانتی‌متر را انتخاب کنید.‌ می‌توانید از قابلمه کوچک بدون دسته نیز استفاده کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را روی رینگ یا سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و در قابلمه را بگذارید و ۱ ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا بپزد. در انتها با یک سیخ چوبی کیک را تست کنید و بعد از اینکه کمی از داغی افتاد آن را از قالب خارج کنید.

مرحله آخر از کیک ولنتاین خانگی

حالا کیک را از وسط به دو نیم کنید و به دلخواه روی آن کمی خامه قنادی بزنید و با کمک یک چاقو خامه را صاف کنید و به دلخواه روی خامه کمی شکلات خردشده یا موز بریزید. بعد لایه دیگر کیک را روی آن قرار دهید. حالا با کمک چاقو بزرگ دور تا دور کیک را کمی خامه بزنید تا بتوانید کیت‌کت را به آن بچسبانید. سپس کیت‌کت را برش بزنید و دور تا دور کیک را شکلات بزنید و به دلخواه با شکلات قلبی تزئین کنید.

اگر به شیرینی‌های خانگی علاقه دارید، بستنی زمستانی را هم در خانه بخوانید.

کیک خانگی

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک شیر بدون فر را هم در مجله بخوانید.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]