مرغ برشته مراکشی، یک غذای لذیذ

شنبه 2 اسفند 1399
15:41
مجله دلتا

مرغ برشته مراکشی یک غذای دلچسب و خوشمزه است که به ذائقه و فرهنگ غذایی ما ایرانی‌ها نیز بسیار نزدیک است. کافی است یک بار که قصد درست کردن مرغ را دارید، برای تنوع این غذا را درست کنید و از آن لذت ببرید.

مرغ برشته مراکشی

مرغ برشته مراکشی یکی از غذاهایی است که می‌توانید آن را در کمترین زمان تهیه کرده و در مجالس و مهمانی‌های خود سرو کنید. برای داشتن دستور پخت این غذای خوشمزه با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم مرغ برشته مراکشی

  • سینه مرغ ۴ عدد
  • روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
  • سیر ۳ یا ۴ حبه
  • گشنیز و جعفری ۱۰۰ یا ۲۰۰ گرم
  • آبلیمو ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر گشنیز یک قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز یک قاشق چایخوری
  • نمک یک قاشق چایخوری
  • پودر زیره سبز نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ برشته مراکشی

در مرحله اول باید به سراغ تهیه سس این مرغ جذاب و خوشمزه بروید؛ برای این کار ابتدا روغن زیتون، پودر گشنیز، پودر فلفل قرمز و نمک، سیر، پودر زیره و آبلیمو را داخل میکسر بریزید و آن‌ها را میکس کنید تا یک سس یک‌دست به شما بدهد. می‌توانید برای راحتی کار ۲ تا ۴ قاشق آب یا سرکه درون این مواد بریزید. این کار کاملا سلیقه‌ای است. در ادامه گشنیز و جعفری را خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس مایع سسی که حاضر شده است را درون کاسه جعفری و گشنیز بریزید و ترکیب کنید.

در این مرحله باید سینه‌های مرغ را خوب بشویید و تمیز کنید. سپس استخوان آن‌ها را خارج کنید و از سمت پهنای آن مرغ را ۳ برش بزنید تا لایه‌های نازک‌تری از سینه مرغ داشته باشید. سینه‌های مرغی که برش زده‌اید را درون کاسه سس بریزید و کمی برش‌های مرغ را تکان دهید تا مواد سس به خورد مرغ‌ها برود.

بعد از این‌که مرغ‌ها را در ظرف چیدید، روی کاسه یا ظرف را سلفون بکشید و آن را درون یخچال بگذارید. تا حدود ۴ ساعت استراحت کند و مواد به خورد مرغ‌ها برود. میزان زمانی که مرغ‌ها درون یخچال می‌ماند بسیار مهم است. شما می‌توانید این مواد را شب تهیه کرده و صبح آن‌ها را کباب کنید این باعث می‌شود تا مرغ شما خوشمزه‌تر شود.

حال مرغ‌ها را از کاسه خارج کرده و درون تابه چرب شده با روغن بگذارید تا سرخ و همچنین بپزد؛ می‌توانید در این مرحله از گریل نیز استفاده کنید دو طرف مرغ‌ها را سرخ کرده یا گریل کنید.

مرغ شما حاضر است می‌توانید آن را با جعفری و گشنیز سرو کنید و یا از گوجه گیلاسی در کنار آن استفاده کنید.

با مجله آشپزی دلتا همراه باشید


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دستورهای جدید و جالب آشپزی را در مجله دلتا ببینید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Food است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]